السبت، ١٥ سبتمبر ٢٠٠٧

،

لازمنى كأنسان حميم

حتى حققت لة ما أريد

فأختفى كحلم بغيض

هناك ١٣ تعليقًا:

فريدة... يقول...

ازيك يا عم طه

ان شاء الله انت هتكون بخير مهما حصل
وقول مع صلاح جاهين واقول معاكم انا كمان

يـا مشرط ألجـــراح أمـــانه علـــيك
وانت ف حشـايا تبص من حواليك
فيه نقطه سوده فى قلبى بدأت تبان
شيلها كمان ... والفضل يرجع ليك
عجبى !!!!!


:)

تحياتى التى بصوت على بتقول لك

ولا يهممممممممممممممك يا طه

_ زين_ يقول...

الشيطان الأكبر فاوستوس
فيه إيه.. مين مزعلك.. كن كغاندي ياصديقي الصغير.. لايملأ القلب سوى التسامح.. وماعدا ذلك فهو غثاء..(طبعا عارف يعني إيه غثاء)
صباحك فل يابطل

عين ضيقة يقول...

هكذا هم دائما




وعموما
ماعلينا

كل سنة وانت طيب

الكلام نوعان :كلام فارغ وكلام مليان كلام فارغ يقول...

كتير اوى بنقابلهم في حياتنا الناس اللى متستحقش الخير اصلا
مدونتك حلوه اوى وطبيعيه وعفويه
رمضان كريم

fawest يقول...

فريدة - أختياراتك
.....
مش عارف
جى على الجرح
زى متكونى فهمانى
متنسنيش فى حفل افطار مغامير



د.زين - ابوس الجدم و ابدى الندم
بلاش الشياطين الكتير حواليا
لحسن يعتبرونى مع عنوان مدونتى
ملحد أو مجرد غثاء السيل




عين ضيقة - وانت طيبة يا جميل
انت مين بقى!!!


الكلام - شكرا لمرورك على
مدونتك اجمل
نظرا لظروف ستنتهى قريبا
سازورك كثيرا و لكن ليس الان



رمضان كريم على الكل

نورسين يقول...

أوجزت فأعجزت ... رائع ماكتبت ويلتصق بحقيقة قريبة مني بشكل او بآخر
تحياتي لك وكل سنة وانت طيب

_ زين_ يقول...

العزيز (الش.. بلاش ) فاوستوس
يعني انت مش ناوي تغير ولا إيه، إنت تعرف أنا كنت سعيد جدا وانا بسمعك بتتكلم، وبتحاول رغم عداءات المنصة، غير ياسيدي وانا هاقولك ياملاك.. ماشي يافاوستوس (المشكلة انك مختار اسم معناه كده) خليه لوسيفر وانا أغير
فلتدم المحبة
تحياتي وحبي وتقديري الدائم

كريم بهي يقول...

طه
كل سنة وانت طيب
وبجد وحشتنى
جمال اوى الكلمتين دووول
اختيار رائع


كريم بهي

ابن رشد يقول...

يااااااااااه
اية يا عم
و لية متكنش على الجراح قادر
انت اقوى انا عارف

fawest يقول...

نورسين - الكلام دة و قصة اخرى سمعت ليه يعليق يشبة اللى قلتية قالت لى الكلام دة جرحنى
لية
مش عارف يمكن من القلب لكنى كنت اقصد قصة


د.زين فاوس فى الاصل شخصية يقال انها حقيقية عاشت فى القرن السابع عشر بلغ من العلم اشدة وسخرت الشيطان لكن مارلو و جيتة ركزوا على ان الشيطان هو اللى سخر فاوست بعقد باخذ بة روحة فى الاخرة عند الممات
وانا اخترت الاسم علشان معتقد ان الدنيا كانت الشيطان تسخرنى للأوهام على الارض
أةةةة تصدق ان انا فعلا موجود فى قصتى ذات السطر الواحد دى أةةةةةةةةةة

المنصة مش معادية بس لكن توجة الندوة لوجة تريدها وانا عارف ايمن كويس
وان حاولت بس لية أختفيت بعد الندوة طب كنت عايز حتى ميعاد



كريم - ربنا يكرمك


شمس - أيوة انا اقوى دلوقت بدليل وجودى معكم بالمعنى المادى الوجود
رغم انى امد يدى فلا أمسكم
وأفتح عينى فلا اراكم
ولكنى موجود بينكم انا اعرف ذلك

بلال حســــنى يقول...

ايام حلوة انت قضيتها معاه
حاول تبعد الايام التانيه عنها
حتى لو افتكرت انها كانت ايام متمثله
بس من ناحيتك كان ادءاك فيها حقيقي جدا
او اقرب للحقيقي

مش عارف
الاندماج
بيخلى مشاهد حياتنا اعتقادنا ان الاشخاص ال ادمنا مش ممثليين بارعين بيتمادوا فى التمثيل خارج المشاهد للدرجه ال نصدق ان ده حقيقي
وبعدين بيبقى فى الاخر لازم يروحوا بيوتهم ال هى بعيده عنك

ايه اخبار الغوايه وان الضعف والتململ والهورب وفى وجهة نظرك
مش شوارع خلفيه بيخرج منها كبار الممثلات ال ف حياتك


صبااااااااح الفل

_ زين_ يقول...

العزيز فاوست
يابني تنور.. كل المواعيد متاحة لك، بس أنا مابأسهرش كتير ومابأروحش ندوات ولا حاجه، لأني شخصيا بأعمل مؤتمرات وحاجات كده بيقولوا عليها دولية.. ممكن تبعتلي على الميل الشخصي ونتبادل المعلومات الشخصية
خالص تحياتي وغير أم البوست ده، الله يلعنه اللي عمل فيك كده.
تحياتي

A يقول...

السلام عليكم..
هذه هي أول مرة أدخل بها على مدونتك التي فعلا أستحوذت على انتباهي إلى أقصى حد وقرأت كل كلمة بها-على غير عادتي-فوجدتها فعلا ثرية معبرة عن شئ ما بداخلنا لا نستطيع الإمساك به
أولا تعليقي على البوست ده أنه أكثر من رائع..مكثف ومعبر بصدق عن الحياة في أغلب جوانبها..أنت عبرت في عدة كلمات عن قصة عايشتها بكل ما بها من القليل من الفرح والكثير من الألم لمدة عام كامل
تحياتي إلى قلمك الذي أبدع تلك الكلامات الموجزة المصيبة للهدف في الصميم
ثانيا..دعني أعبر من هنا عن شديد إعجابي بجميع المغامير الذين حققوا نجاحات مبهرة
لقد كنت أتابعهم من بعيد عن طريق من يحضر معنا لقائات جلسة ثقافية لكن بعد ما شاهدت مدوناتهم الثرية وأخبار نجاحاتهم أيقنت حقا أنهم ناس مابيلعبوش وأمامهم هدف حق يسعون لتحقيقه
تحياتي لهم جميعا
وتحياتي لك

مع خالص ودي
آلاء